Головна » Статті » Мої статті |
ЗВІТ ПРО МЕТОДИЧНУ РОБОТУ 2012/2013 Н.Р.
Методична робота – важлива складова педагогічної освіти, що має цілісну систему дій та заходів, спрямованих на підвищення кваліфікації та професійної майстерності кожного працівника, розвиток його творчого потенціалу, пізнавальної активності та інтелектуальних здібностей учнів, роботу з обдарованою молоддю. Рівень педагогічної майстерності вчителів протягом навчального року зріс. У цьому відіграла певну роль система методичної роботи, сконцентрованої навколо науково-методичної проблеми школи «Формування пізнавальної активності учнів як фактор особистісного зростання в системі реалізації компетентнісної освіти». Центром методичної роботи була методична рада, яка координувала діяльність шкільних методичних формувань. Протягом року була організована робота таких методичних об’єднань: вчителів суспільно-гуманітарних предметів (голова Капіцька Л.В.); природничо-математичного циклу(голова Бурега Н.Г.); іноземної мови(голова Кадобянський З.Б.); початкової школи(голова Богачова Н. І.); художньо-естетичних предметів,фізичної культури,трудового навчання (Палій Ю.В.) ; класних керівників (голова Бузинська І.О). Методичні об’єднання діяли за складеними планами,які передбачали розгляд найактуальніших питань методичного характеру щодо вдосконалення навчально-виховного процесу та сучасного уроку. Всі члени МО працювали над індивідуальними методичними проблемами, які було обрано відповідно до рівня педагогічної майстерності та інтересів педагогів. У 2012/2013навчальному році на базі школи проведено три міські семінари: вчителів українознавства (Антол І.В., Капіцька Л.В.); вчителів фізики (Сеник Н.М.); вчителів біології (Григорашик О.В.) Змістовні, методично грамотні й сучасні уроки та презентації у рамках семінарів провели вчителі Сеник Н.М. (фізика), Антол І.В. (українознавство), Григрашик О.В. (біологія). У щорічній міській науково-практичній конференції «Талант і елітарність» взяли участь 3 педагоги: Бурега Н.Г. (математика), Сеник Н.М. (фізика), Богачова Н.І. та Євдощак Т.М., Литвинюк .Т. (початкові класи). Вчителі Богачова Н.І. та Паучек М.В. взяли участь в обласних педагогічних читаннях, а вчителі початкових класів Мельничук Т.В. та Литвинюк О.Т. у міських педчитаннях з гуманної педагогіки. За останні п’ять років навчальний заклад вперше не взяв участь у конкурсі «Учитель року». Системно проводилась робота з молодими педагогами. У 2012/2013 навчальному році пройшли стажування вчителі: Матковська О.В. (українська мова і література), Чопик О.В. та Клеманська К.Л. (ГПД), Тудан Ю.П. (початкові класи), Герасим Т.І. (математика). Згідно з річним планом організовано роботу Школи молодого вчителя, заняття якої відвідували молоді вчителі зі стажем до 3 років. Вчителі-наставники Антол І.В., Остафійчук М.В., Богачова Н.І., Литвинюк О.Т., Капіцька Л.В. проводили відкриті уроки для молодих колег, надавали методичну допомогу у складанні календарних та поурочних планів, оформленні шкільної документації. Проте, у наступному навчальному році слід приділити більше уваги організації взаємовідвідування уроків, ширше залучати наставників та психолога до роботи Школи молодого вчителя. Відповідно до плану організовано роботу майстер-класу вчителя-методиста Григорашик О.В. для молодих вчителів. Протягом року проведено традиційні методичні тижні та декадники: «Тобі, молодий учителю», «Я атестуюсь», «Педагогічна майстерність і творчість молодих». У лютому 2013 р. пройшла «Панорама творчих уроків». Цікаво пройшли шкільні педагогічні читання «Методична проблема школи у фахових виданнях. Досвід». У 2012/2013 н.р. у школі проведено предметні тижні: фізичної культури і спорту; туристсько-краєзнавчої роботи (вересень); історії рідного краю та українознавства (жовтень); літератури рідного краю, фізики й астрономії (листопад); іноземної мови, хімії (грудень); математики та інформатики, образотворчого та музичного мистецтва (січень); української мови (лютий); початкової школи (березень); біології тв. екології, трудового навчання (квітень). Слід відзначити роботу по організації та проведенню тижнів інформатики та математики (вчителі Бурега Н.Г., Палій Ю.В. та Харченко Г.Д.), початкової школи (під керівництвом голови МО Богачової Н.І.). Високий організаційний рівень та творчий підхід до проведення предметного тижня показали вчителі предметів природничо-математичного циклу Сеник Н.М., Григорашик О.В., Феледейчук Г.П. та голови МО Буреги Н.Г., трудового навчання Бузинська І.О. та Палій Ю.В. Результати тижня зібрано у цікаві, естетично оформлені матеріали, які можуть бути використані вчителями у подальшій роботі. Належна робота здійснювалась у напрямку підвищення фахової майстерності вчителів шляхом курсової підготовки. У 2012/2013 н.р. курсовою підготовкою було охоплено 6 педагогів: Антол І.В., Сеник Н.М., Бурегу Н.Г., Харченко Г.Д., Остафійчука М.В.. Акіменко М.В. Результати атестації показали, що методична робота у навчальному закладі виконала свою стимулюючу функцію. Підлягало атестації 9 педагогів. За її результатами трьом підтверджено вищу кваліфікаційну категорію: Бурезі Н.Г., Сеник Н.М. та Богачовій Н.Г., 6 педагогів підвищили свою кваліфікацію: Євдощак Т.М., Антол І.В., Паучек М.В., Москалюк І.В., Ходзінська Л.М., Пухальська А.Д. Педагогічне звання «учитель-методист» присвоєно Бурезі Н.Г., Сеник Н.М., Богачовій Н.І. Досвідом своєї роботи ділились на сторінках освітніх засобів масової інформації та через інтернетпортал видавництва «Шкільний світ» педагоги школи: Горевич Ж.В., Ганущак Л.К., Феледейчук Г.П., Воєвідка Н.С., Савчук В.Л., Кадобянський З.Б., Мельничук Т.В., Євдощак Т.М., Сеник Н.М., Бурега Н.Г., Палій Ю.В., Богачова Н.І. Цілеспрямовано проводилась позакласна робота з учнями, що забезпечило успішну участь у творчих конкурсах, олімпіадах, спортивних змаганнях, виставках. Слід відзначити результативну роботу вчителів Палія Ю.В., Сеник Н.М., Буреги Н.Г., Бузинської І.О., Капіцької Л.В., Антол І.В., Харченко Г.Д., Остафійчука М.В., Кормиш Є.В, Воєвідка Н.С. з обдарованими дітьми. Учні школи вибороли 8 призових місць на міському етапі Всеукраїнських предметних олімпіад. Переможною була участь у міському конкурсі «Найкращий відгук на сучасну дитячу прозу», у міському етапі ІІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу ім.. Т.Г. Шевченка, конкурсі юних програмістів та користувачів ПК «Інформатик – 2013»,міській виставці декоративно-прикладного мистецтва, у ХІІІ Міжнародному конкурсі з української мови ім. Петра Яцика. З кожним роком збільшується кількість учасників інтерактивних конкурсів з основ наук: міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру», міжнародного конкурсу з інформатики «Бобер», Всеукраїнського природничого конкурсу «Колосок», фізичного конкурсу «Левеня», Всеукраїнського історичного конкурсу «Лелека», українознавчій грі «Соняшник». Протягом 2012/2013 н. р. учні були залучені до науково-дослідницької та пошукової роботи. У міській конференції юних краєзнавців і пошукових загонів взяли участь у роботі секцій «Живи і возрадуйся, роде наш красний» (вчитель Москалюк І.В.), «Етнографія і літературне краєзнавство» (вчитель Феледейчук Г.П.). З найкращими роботами ознайомились учні школи на шкільній учнівській науково-практичній конференції «Наші здобутки та перспективи». У 2012/2013 н.р. учень 11 класу – Корнійчук Вадим продовжив навчання у БМАН. Однак залучення учнів 9-11-х класів до БМАН залишається невирішеною проблемою. Поряд із зазначеними досягненнями у системі методичної роботи прослідковуються невирішені проблеми: 1. Вчителі рідко використовують сучасні інформаційні технології на звичайних уроках, а роблять це в основному лише на відкритих показових. 2. Теми самоосвітньої роботи окремих вчителів визначаються не перегукуються із шкільною методичною проблемо, а визначаються від доступності теоретичних матеріалів. 3. Педагоги недостатньо працюють над укладанням та адаптацією навчальних програм, факультативів, елективних курсів, розробок навчально-методичного забезпечення викладання предметів. 4. Залучення учнів до навчання у БМАН. Ці проблеми окреслюють необхідність удосконалення методичної роботи з педагогічними кадрами.
| |
Переглядів: 583 | |
Всього коментарів: 0 | |